Tryck ”Enter” för att hoppa till innehåll

Nytt rekordår för Hööks på Falsterbo Horse Show

Ridsportskedjan Hööks är mycket nöjda över sin utveckling. Bild: Hööks/Jula Holding

Årets Falsterbo Horse Show 6-14 Juli har inneburit succé för ridsportskedjan Hööks. Det blev ett nytt rekordår för Hööks, avseende försäljningen under den internationellt kända tävlingen. Företagets VD Caroline Hjelte:

− Detta var en stark ”teameffort” där varenda kund och krona jagas. Efter stängning till in på nätterna skedde påfyllning för att vi skulle ha varor att sälja.

Inför årets Falsterbo Horse , sattes ett mycket avancerat säljmål, förklarade Hööks VD, ett säljmål som för Hööks fordrade nya grepp beträffande ett avsevärt starkare kunderbjudande och högre lönsamhetsmål.

Vi satte ett otroligt högt säljmål, nästan dubbelt upp från föregående år. Vi slog målet! Fantastiskt! Vi tänker modern retail där trafik och konvertering är avgörande i en för övrigt fortsatt tuff omvärldssituation. Hööks är mitt i en större omställningsresa och vi ser nu att fler och fler pusselbitar faller på plats. Detta genom att vi vågar testa nytt, vi vågar misslyckas och har därför möjlighet att lyckas, i kombination med att Team Hööks sliter hårt. Det gäller att träna mest och inte tro på genvägar, sade Caroline Hjelte.

Stora flöden

Hööks ägs av Jula Holding i Skara, under flera år har man upparbetat varumärket. Hööks nya sortimentsstrategi med många nyheter på plats har varit mycket lyckosamt. Vädrets makter spelade också in vilket ledde till att satsningen på regnskor och behovsartiklar blev en succé.

− Den nya sortimentsstrategin kommer att leverera en mängd nyheter även under kommande månader 2024 samt under 2025. Jag vill åter rikta ett stort tack till alla våra fantastiska medarbetare som gjort årets Falsterbo Horse Show till en succé för Hööks, sade Caroline Hjelte.

Hööks är en av de större sponsorerna under Falsterbo Horse Show. Bild: Hööks/Jula Holding